TILL WE MEET AGAIN 27 HEARTS


Assalammualaikum dan hai


" Setiap pertemuan akan ada perpisahan. Sama ada perpisahan hidup atau yang pergi dahulu "

Selama 3 tahun bersama dengan classmates , macam macam aku hadap bersama mereka. Ada gaduh , ada makian , ada gangguan emosi , kesibukan kelas bagai tapi paling aku rindu bila semua bersama sama sewaktu test ataupun kuiz memasing bantu each other untuk me'toyol'. Oh God ! I really miss you that moment !

Kesemuanya menjadi satu kenangan yang akan aku ingat sampai bila bila. Dari kawan menjadi satu family kecil yang sangat aku sayang. 


27 HEARTS 


27 HATE

Apatah lagi masa Final Year Project , stay sehari di bengkel sehingga subuh. Time semester 4 pula, memasing stay di dewan makan sebab siapkan proposal dan drawing hingga sahur. Sanggup korban masa tidur hanya demi satu kejayaan.

Time semester 5 , kita gigih habiskan projek FYP hingga memasing tak sempat makan. Ada yang tolong belikan dekat member yang jalankan mesin. Paling sweet ! Time member ada problem dengan mesin, sanggup yang lain stop mesin hanya sebab nak tolong. Saat mata alat patah, memasing backup tak bagitahu encik. Hahahaha. 

Saat ada yang kemalangan , memasing risau dan berdoa sangat semuanya baik baik saja. Ada yang sanggup stay di hospital temankan member yang sakit. Terrsangat berharga sebuah ikatan persahabatan. Mereka bukan kawan tetapi mereka ibarat keluarga yang besar  yang protect each other.

Pakdo dah macam ayah family dalam gambar ni. HAHAHA.


Kenangan di SEDIM paling takkan lupa sampai mati. Mandi sesama , main games dalam air macam bebudak. Bakar ayam sesama . Sanggup budak lelaki habiskan duit minyak , ride jauh sebab nak datang ke SEDIM tu. Bila balik , pergi makan sama sama. Drive sama sama. Memang takkan lupa !

Budak lelaki main games dalam air lepas tu baling member dalam air. Aduh, memang lawak dan PALING BEST .

Fyi, time semester 1 kami semua tak rapat. Memasing just tahu nama dan jumpa di kelas saja. Tak jumpa di luar kelas. Tapi, makin lama makin rapat kami dah boleh suaikan diri dengan keluar sesama satu kelas dan boleh makan di kafeteria sama sama satu kelas. Bayangkan , meja panjang jadi meja budak kelas kami saja. Penuh dengan kami satu kelas




Abang dan kakak yang paling benci tapi depa protect adik adik. huhu


Time ni panas betul ! Hanya kerana sekeping gambar , sanggup berpeluh masa bergambar. 




Ni kalau pengarah tahu, memang kena satu kelas.


Tak cukup 27 hearts. Tapi isokay tetap ingat.


 Masih terngiang di telinga panggilan MAKCIK dari budak kelas. Sebab apa ? Sebab aku suka pakai tudung sarung kut. Serius aku dalam kolej memang takdak mood nak bersiap cantik bila pergi kelas sebab dalam kepala just fikir " Pi mengaji jer pun.".

Tapi, biasalah perempuan. Ada juga akan melawa dari masa ke masa. Sehingga semester 5 , panggilan makcik masih melekat. Pada mulanya, agak marah lah juga tapi bila fikirkan balik, alah hanya sekadar gurauan yang biasa. So, aku bole terima dengan hati terbuka. Panggilan tu juga nanti aku akan ingat. 

Tunggu aku kaya , aku cantik ! HAHAHA



Saat memasing tandatangan bola ni, terfikir juga "Kita akan berjumpa lagi ke ?" Entahlah, hanya mampu berdoa agar semua berkumpul kembali. One day.

P/s: Hampa, terima kasih untuk semuanya. Dari awal perkenalan hingga akhirnya , hampa memang the best. Dah macam adik beradik. Aku doa hampa berjaya dunia dan akhirat. Macam mana kita berpisah , aku harap kita akan kumpul semula dengan bilangan 27 hearts. Bila berkumpul, aku akan lawa punya. Hahaha. Semoga berjaya TKP's. Jaga diri hampa . Thank you .

Till we meet again. In shaa Allah.



Have a fun day , guys.
                                           

You May Also Like

2 Comments

  1. dah lama tak singgah sini.. selamat maju jaya yee!

    ReplyDelete
  2. Asalam saya datang follow blog anda ya..datang lah pula ke laman Etuza

    ReplyDelete