Skincare Set : Nanowhite For Teenagers.


Assalammualaikum, Girls.

.Image result for nano white malaysia
Permulaan aku memakai yang ini. Set 3 step mudah Nanowhite.

Hari ini aku akan kongsikan skincare yang aku gunakan sehingga hari ini. Maybe ramai girls yang familiar dengan skincare Nanowhite ni tapi was-was dengan produknya.

Aku akan berkongsikan sedikit masalah kulit aku sebelum ni.
Dulu, aku seorang yang suka menggunakan skincare malay product ( skincare A ). Aku bukan nak perlekeh atau nak perendahkan skincare A yang aku pakai dulu, tetapi pada permulaan aku menggunakan skincare A , memang menjadi. The best kulit wajah. Hinggalah aku berhenti pakai. Selang beberapa hari , kulit kusam dan muka berjerawat makin menjadi jadi.Kulit cepat burn. Jerawat atas dahi macam peta negara sudah. Kalau disambung antara jerawat mesti jadi gambar zirafah.

Sebelum aku menukarkan skincare lain, aku akan memastikan kulit wajah aku rest untuk beberapa bulan. Sepanjang masa rest skin, macam macam terjadi pada wajah sendiri. Hingga aku tempek bedak sejuk saja untuk sejukkan kulit wajah.

Info : Kulit kita kalau terlalu memakai chemical, ia akan menukarkan kulit kita jadi terhakis. Untuk neutralkan , take a rest for kulit wajah okay.
Sehinggalah aku menemui skincare B. Juga malay product. Aku tak tahu skincare B ini terdapat merkuri dalam bahannya. Bila aku menggunakannya, kulit aku mula menghakis dan mengelupas. Kulit terasa pedih dn sakit. Automatik aku stop memakai skincare B.

Selepas itu, aku tak menggunakan produk wajah lagi. Aku menggunakan aloevera dan bedak sejuk sahaja. Sehinggalah aku menemui Nanowhite. Pada permulaannya, aku membeli nanowhite yang set seperti gambar di  atas. Aku menggunakannya sehingga kulit wajah aku kembali pulih. Apabila pulih, aku cuba untuk berhenti, tetapi tiada effect apa apa pada kulit. Itu maknanya tiada merkuri. Alhamdulillah, aku memakainya dengan baik.

Nanowhite terlalu banyak manfaatnya. Antara manfaatnya :-
  • Kesegaran pada kulit wajah
  • Mengembalikan kulit wajah berseri
  • Memudarkan parut di wajah
  • Mengecutkan jerawat
  • Mengetarakan kulit wajah
Banyak kelebihan dan manfaat Nanowhite untuk diterangkan. Di atas, ialah manfaat yang aku merasai sendiri.

Nano White

3 LANGKAH MUDAH NANOWHITE.

1) Awakening Snow Wash - Cuci 2 kali sehari ( siang / malam )


Image result for nano white malaysia

Pada waktu pagi, cuci sekali wajah dengan awakening cleanser. Jangan cuci wajah lebih dari dua kali. Ia akan menyebabkan kulit wajah kering. So far aku menggunakan pencuci muka ini, wajah terasa segar dan lembut saja.

Sesetengah pencuci wajah , akan menyebabkan kuit kejung, ketat terasa tarik ke belakang pun ada , kadang itu kulit ibarat kertas pasir Mesir. Erhh.. Tak suka betul bila kulit kering. Terasa kulit wajah tidak menutup aurat gituw. HAHAHA

2) Toner - Selepas cuci Cleanser.

Toner pada wajah kita terrsangatlah penting untuk memulihkan toner pada wajah setiap hari. Aku sering tempek toner setiap kali selepas cleanser. Rasa fresh dan tak terlalu tegang wajah. Sesetengah toner , lepas apply , kulit akan terasa tegang dan ketat saja. But ! toner nanowhite terrsangat fresh. Gerenti wajah akan terasa sejuk, warna kulit pun sekata. Taklah nampak kusam hingga tak bermaya.

Cara apply pada wajah , boleh menggunakan kapas atau tapak tangan juga boleh. Jika menggunakan kapas, make sure secara perlahan lahan kerana kulit selepas dicuci , terrsangat sensitif. Fasa sensitif. Bagi yang sapu dengan tapak tangan, jangan sapu 'tenyeh' , tapi tepuk tepuk.

Info : Kulit yang selepas dicuci , pori wajah akan terbuka. Untuk menutup pori wajah semula , cuci dengan air suam. Jika tidak rajin, toner hendaklah ditepuk tepuk agar pori tersebut tertutup semula. AWAS! Kalau pori wajah selalu terbuka, ia akan menyebabkan kuman senang masuk dan membiak. Ia menyebabkan jerawat.

3) Moisturizer - 3 kali sehari ( tepuk tepuk dengan tapak tangan )



Untuk kulit wajah yang moist dan soft , Double Action Whitening ini juga penting. Selain mencerahkan kulit, ia juga membuat wajah kita lembut 'toink toink'. Malah melembabkan kulit yang kering.

Nano white ini juga terdapat day cream dan night cream, tetapi terpulang pada hampa nak menggunakan atau tidak. Macam aku, tiga ini sudah memadai.

Kepada remaja yang baru berjinak dalam memilih skincare, better beli skincare yang mudah dicari di pasaran. Sesetengah kulit wajah, sensitif dengan jenis skincare. Untuk permulaan, carilah skincare yang memudahkan hampa untuk mencari dan membeli.

Dibawah adalah tambahan Nanowhite yang aku juga menggunakan.

Related image
Untuk wajah yang masih mentah dan kulit baru pra-matang

Serum diatas akan aku gunakan jika aku malas yaaang amat untuk tempek banyak banyak cream. Untuk pengetahuan hampa, kegunaan serum sangat sangat bagus untuk kulit wajah yang sering kering. Macam kulit aku, kalau hari cuti tersangat kering. Untuk mengelak kering berterusan,aku telah apply serum ini.

Serum ini juga kegunaannya untuk mencerahkan kulit dan sekatakan tona kulit wajah.

Untuk membeli serum, pastikan serum yang sesuai dengan kulit wajah yer. Seperti serum diatas lebih kearah kulit remaja. Jangan risau untuk kulit yang sudah peringkat matang. Kulit yang matang sering dihantui dengan dark spot.


Untuk kulit matang , disarankan serum ini. Juga untuk mencerahkan kulit.

Itu sahaja perkongsian aku untuk hampa mengenai skincare yang aku gunakan. Harap bermanfaat kepada remaja untuk memilih skincare yang terbaik untuk kulit wajah.

Untuk harga, aku takdapat listkan harganya kerana aku lupa. Hehe. Kesemuanya, bertahan selama 3 bulan bergantung kepada penggunaan.

Moga bermanfaat. Bye,wassalam.  

You May Also Like

53 Comments

  1. pernah pakai serum nie dulu best.. tapi sekarang dah tak Teenagers boleh pakai lagi ke huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. bole je nak pakai. nanowhite bukan ada umur yang dihadkan. my mom also using nanowhite serum tapi yg putih.

      Delete
  2. haritu waktu anis tanya saleswoman tu dia syorkan pakai serum nano white yg botol putih tu sbb katanya yang botol coklat gelap tu sebenarnya ssuai utk yang berusia sikit

    ReplyDelete
    Replies
    1. Act, dedua boleh digunakan if tahu yg mana sesuai dengan skin. mcm yg putih tu lebih ke skin yg matang sebenarnya. kak anis bole baca dekat official nanowhite. Nab pun before pakai nanowhite kaji juga serba sedikit.

      Delete
  3. Hye..nak tanya..saya pakai pencuci muka dengan toner jenama Aiken..jadi saya perlukan serum muka..dan saya pilih serum yang sesuai untuk kulit saya..bagus tak kalau kita pakai cleanser jenama lain serum jenama lain?sebab cleanser masih banyak lagi jadi saya sayang nak beli lain..

    ReplyDelete
  4. akak suka baca. tq.
    sebab sedang mencari yg sesuai utk anak.
    dia baru 13 thn. jerawat da singgah :(
    itu yg byk google pasal skincare utk remaja.

    ReplyDelete
  5. Bagi masalah bekas jerawat dan nk memutihkn kulit sesuai Pkai yg mna ya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya pakai serum yg botol coklat gelap tu...Alhamdulillah...parut dah beransur hilang ..kulit pun member tegur nampak glowing..baru 2 bulan je pakai..2 kali sehari..pagi n malam..

      Delete
    2. Salam aza.. nak tyh... aza kulit oily? Dry? Sbb nak try serum nano yg sesuai. Sya kulit oily dan ada bekas2 jerawat

      Delete
    3. Utk masalah bekas jerawat n nk baik pulih tu blh cuba pencuci,toner dan serum intensive brightness botol gelap.

      Delete
  6. saya baru start pakai nano white ni seminggu.. tapi naik jerawat and kulit menggelupas.. nak stop rasa rugi pulak sebab beli 1 set dpd pencuci sampai ke serum.. huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuba guna cetaphil memamg bagus untuk semua jenis kulit terutamanya kulit sensitif :)

      Delete
  7. Saya baru start guna ni nanowhite botol putih tu,bru masuk 3hri,muka yg tada jerawat pun dah timbul,tp maslah muka brminyak dan kering sesuai pulak,. Saya menggunakan pencuci muka lain,dan serum lain tak pe ka tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nanowhite btol putih mana tu? Pencuci atau toner atau serum?

      Delete
  8. Saya ada nk jual set nano white yg saya dh pakai tp nk letgo sbb nk tukar produk lain. Kalau buang membazir
    - facial wash snow wash awakening - RM10
    - day cream 90% lgi - RM25
    - night cream 90% lgi - RM30
    - intensive serum 50% lgi - RM20
    - toner - RM15
    - cleansing milk (lebih kurang makeup remover) - RM15
    - skin renewing aqua gel 95% lg - RM31

    Free postage. Saya tanggung postage.
    Boleh ws saya 0199631552

    Kalau ambik satu set saya jual RM130 ja😁

    ReplyDelete
  9. salam,yang mana nak kena pakai dulu? serum ke moist?

    ReplyDelete
  10. Hi. Maaf tumpang iklan jp. Saya nak letgo nano white fresh aqua essence. Kalau Ada yg berminat, bg tahu ye.

    ReplyDelete
  11. Hi...saya nak let go set nano white: -Day cream
    -Night cream
    -Sun block
    -Gel (for oily skin)
    -Cleanser
    -Cleansing milk
    -Toner
    Berminat sila call 012 2177378
    *** Thank you kepada blogger ini untuk membenarkan post ini. Thanks again...😊

    ReplyDelete
  12. Hi...saya nak let go set nano white: -Day cream
    -Night cream
    -Sun block
    -Gel (for oily skin)
    -Cleanser
    -Cleansing milk
    -Toner
    Berminat sila call 012 2176378
    *** Thank you kepada blogger ini untuk membenarkan post ini. Thanks again...😊
    *****Sorry....yg atas tadi wrong number!!!😂

    ReplyDelete
  13. Saya nak tnya..untuk set nie sesuai untuk remaja tak dlm umur 23, 24 thun ?

    ReplyDelete
  14. Untuk kulit muka bmnyak n jerawat blh pkai nano skincare tak?tlg rkemen mana yg sesuai..tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nano white ni ad dua jnis satu dry/normal skin,satu lgi oily/combination skin,yg oil semua untuk kulit yg bermaslh seperti berminyak

      Delete
  15. Sy baru je pakai nano white pstu ada mcm bijik2 naik kt dahi. Ok ke tk? Ke mula2 mmg camtu. Atau sy patut tukar skincare lain?

    ReplyDelete
  16. If baru start pakai toner dia. Naik biji2 mecik. Tu normal ke apa? Sbb kawan cakap nirmal sbb nak biasakan dgn kulit

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi,saya pun baru mencuba produk ni dan muka saya naik biji halus sikit.saya nak tanya if dh lama awak pakai tu normal ke stay awak tukar skincare lain

      Delete
  17. Hi...saya nak let go set nano white: -Day cream
    -Brightening serum
    -Sun block
    -Gel (for oily skin)
    -Cleanser
    -Cleansing milk
    -Toner
    Berminat sila call 012 2176378
    *** Thank you kepada blogger ini untuk membenarkan post ini. Thanks again...😊

    ReplyDelete
  18. Saya nak dekat setahun dah pakai serum yg wrne putih tu tapi takde perubahan pon

    ReplyDelete
  19. And sunscreen sesuai pakai lps moist or bila ye?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pkai sunscreen slpas moisturiser

      Delete
  20. hi, sy bru je try nano white botol putih dan hitam, skincare pakai marykay. sy kulit jenis combination to oily skin. kedua nya sgt bagus. botal hitam buat kulit sy lembut dan kering time bgn tidor. botol putih pulak buat kulit sy berminyak time bangun tdor. dark sport makin kurang dan makn cerah. alhamdullilah

    ReplyDelete
  21. Nak tnye kalau umur cm 14 gitu , serum mna yg sesuai????

    ReplyDelete
    Replies
    1. bergantung pada jenis kulit dear. ketahui jenis kulit , baru awak refer serum yang sesuai bagi nanowhite

      Delete
  22. Apa beza nano white yang nih dengan nano white yang ada gambar cartoon?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hi awak. maaf lambat reply. kalau tengok pd ingredient yg cartoon tu, more kepda skin remaja yg baru2 nak kenal skincare. sesuai utk yg takut2 lagi. suitable sangat2. kulit kita ada peringkatnya. lama lama akan naik mcm2 so kita perlukan something yg kukuh kan lg.

      Delete
  23. Kenapa bila pkai produk Ni kulit jadi gatal2 and Naik jerawat kcik2 ye?

    ReplyDelete
    Replies
    1. awak kulit jenis apa ya ? cuba apply selama seminggu. kalau masih berterusan saya sarankan stop sekejap. boleh jd kulit awak x sesuai atau sekadar tiny bump

      Delete
  24. kalau sy pakai moistraizer , miracle mist dan cleanser je boleh ok tak muke ?

    ReplyDelete
  25. Sy pengguna nanowhite tpi muka y berjrawt.. Ape itu norml??

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau sis pakai tetiba naik jerawat , sis stop sekejap. kdg skin kita baru nak sesuai kan dengan product. tpi ada juga orang memula pakai naik jerwat after tu dah beransur pulih

      Delete
  26. lepas cuci muka dan toner , better pakai serum , whitening gel, omega day sheild or day/night cream dulu ? lepastu mask apply time lepas pakai semua tu ke ? boleh kasitahu step by step ?

    ReplyDelete
  27. Hai nak Tanya. Ni first time saya beli skincare, jenama nano white and set yg Sama mcm awk pakai. Saya baru 14,saya nak Tanya nano white ni okay ke utk umur mcm saya ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau skin awak dah strong dari segi basic skincare , awak boleh apply kan. tapi nasihat sy, kalau tiba2 gatal atau pedih, stop.sbb kulit pd usia awak masih baru. strongkan basic skincare awak.

      Delete
  28. asalam.dik nk tanya.kalau akak guna nano white yang macam adik pun..tapi kulit muka akak berminyak..blh ke

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak , saya sarankan untuk memakai yg botol putih. kwn sy kulit berminyak , dia menggunakan yg botol putih. tapi kalau akak was was akak boleh refer pd guide di drugstore .

      Delete
  29. salam nak tanye . untuk kulit yang berakout boleh ke guna nanowhite nih ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Untuk breakout saya nasihatkan strong basic skincare dlu. mcm cleanser , mooisturizer dan sunscreen. bila dah ok, baru tambah dgn serum and so on ya

      Delete
  30. Saya telah publishkan bagi yang breakout skin. semoga bermanfaat .

    https://nurnabilarslan.blogspot.com/2020/11/tips-breakout-6-langkah-bagi.html

    ReplyDelete
  31. Kulit sensitif bole pakai ni? Termasuk Sunblock dia

    ReplyDelete
  32. Hai.. Sye baru beli mosturizer kat watson,bole kan klo sye cume apply mosturizer then tepek dng krim yg biase sye pakai(bukan product nano white)

    ReplyDelete
  33. Boleh terangkan kepada saya untuk step2 nk pakai yg mne dulu..sy baru beli

    ReplyDelete