CONGRATULATION ABAH ! CONVOCATION ABAH UKM


Assalammualaikum dan hi.


Baru sekarang menyompat nak ngedatenyoo dengan blog ni haaa. Sejak menjadi student kembali , busy bebenor gueeee.

Back to topic. CONGRATULATION ABAH KU !

Siapa sangka , abah yang busy kerja tuuu , yang busy pergi gym tuuu, dapat juga habiskan sesi pembelajaran. Without repeat paper okay ? ( malu aku kalau aku ada repeat paper. ngehhh ) Walaupun abah seorang yang kuat bekerja tapi semangat dia nak belajar semula terrrsangat kuat. Banyak kali abah mohon untuk sambung belajar. 

Tapi, boss abah tu selalu tak bagi, katanya memerlukan perkhidmatan abah lagi. Lepas je boss abah tu ditukarkan tempat , boss baru terus bagi abah sambung belajar. Apalagi , seronoklah abah nak pergi belajar. Setelah 1 tahun , konvo juga Paklan gueee. hehehehe

I sanggup ponteng kelas semata mata nak celebrate konvo abah gais. hehehe. Nasib lecturer bagi . Kalau tidak , menangis iolls video call jer dari jauh. 

Nanti abah pi konvo kakak pula ok? hohoho bawa bunga besyaaak besyaakk


huyoooo. Abah siapa tu ? Handsomenyaaa. Patut anak dia segak. pfftt!


Abah mohon untuk sambung belajar di Universiti Kebangsaan Malaysia. Ini kali ketiga abah sambung belajar. Tapi kali ni abah ambil  Diploma Pasca Siswazah Kerja Sosial. Sepanjang abah belajar, abah ambil cuti sementara bekerja tanpa gaji sebab nak fokus untuk belajar. Bayangkan , lepas je abah praktikal terus masuk kerja dengan jawatan lebih tinggi. Wow, bebetul jadi idola bagi anak anak dia ni. hehehe. Tapi anaknyooo ni idolakan orang lainlah pulokkk ngehh. 

Siapa sangka umur dah nak masuk 50 an pun masih nak belajar. Alahai ,aku yang umur baru masuk 20 an dah nak pecah otak habiskan assignment. Itupun buat last minute hehehe. Student life ok. Macam ni lah. Kau submit awal , kau tak legend arh. Hahaha.


Tersenyum helookkk aih abah. 


Bila abah sambung belajar , mama lah yang take over ambil dan hantar adik ke sekolah . Even sebelum tu pun abah memang kerja jauh dari family , tapi weekend abah baliklah. Weekendlah paling best sebab abah bawa jalan jalan , kadang abah belanja nak beli apa (wuhooo paling indah ) hehehehe bukan pau ok? Memang abah akan luangkan masa tu dengan family. Sesibuk pun , family time kena adda juga ok. Araso ? 

Haaa nak tahu tak ? bila abah naik pentas masa nak ambil sijil tu , fuhhh sebak beb hati gueeee. Aku rasa nak jerit dalam dewan tu, " Itu abah saya . Abah saya handsome." Nasib protokol jer , kena sopan santun gituwww. Ketidak aku dah melalak macam dekat pusat karoke tu haaa. hahaha mau mengamuk abah aku kang.



Betullah orang kata .
" Disebalik kejayaan seorang lelaki ,
terdapat seorang wanita yang selalu sokongnya."
Itulah mama saya.

I wanna be like her , keep supporting her partner till die.

Have a fun day , guys.

You May Also Like

4 Comments