Review : Mora Essential Merawat Wajah.

Assalammualaikum dan hai 


Hari nih aku nak review satu produk yang aku pakai dah nak dekat setahun dah aku pakai dan still pakai produk hingga sekarang. Sebabkan review, so hmpa hampa baca secara santailah noh.. Jangan muka ketat sangat. Tak elok untuk wajah. Nanti kedut tua tak tahu haa...
Angin sepoi sepoi dalam bilik aku nih *kipas angin sebelah* Itu petanda mood elok aku hari nih sudah di ON.

Ok Back to the story ....

Aku nak share dengan hampa tentang satu produk yang sesuai untuk merawat semua jenis kulit. Tambah tambah mesti ada yang kulit jenis sensitifkan? Jenis kena pilih betul betul produk, baru boleh pakai. Hampa hampa pernah ada parut dimuka atau dianggota badan tak?  Muka berjerawat batu sampai pedih bagai ? Bekas bekas demam campak ker? Atau kulit kering bak gurun sahara dan kulit kusam tak bermaya? Haaa.. Aku suggestkan kat hampa cuba Mora Essential. Semua jenis kulit boleh pakai. Lelaki dan perempuan boleh pakai. Tak kira umur. Pak cik mak cik yang selalu ke masjid rasa kulit pedih atau luka yang jenis tinggal kesan pun boleh pakai Mora nih. Aku cakap sebab tok aku pakai juga.

Bagus tau produk nih.. Aku pakai muka aku jadi lembut jer.. Tak rasa kasar macam dulu. Dulu, kulit aku ibarat ' Kertas Pasir ' Muka aku dulu kasar dan berbukit bukit dengan jerawat. My mom pun pakai Mora. Asalnya my mom ada bintik hitam dan kulit dia selalu kusam jer bila balik dari pejabat. Sekarang muka dia nampak bersih dan nampak macam pakai powder jer. Bila tanya pakai bedak ke tak ? Mama aku cakap tak. Bila pakai Mora , hampa boleh tengok keberkesanannya dalam masa seminggu. Pada mulaya , my mom cakap membazir. Last last dia pulak pakai tak mahu share dengan aku. Alahai.. Ayah aku pun puji mama aku tentang perubahan wajah. Last last one family aku pakai. Betul. Yang ada parut di kaki ke di tangan ke atau diman saja.. Juga boleh pakai. Yang bestnya..Hampa boleh nampak perubahannya dalam masa DUA MINGGU ! Wahh~ Gempak arr..

Memandangkan aku nih seorang yang nak cepat dan seorang yang sering terdedah kepada cahaya matahari, aku tiada masa nak tempek cream yang aku pakai *akan aku kongsikan nanti*, aku pun ambil keputusan untuk gantikan dengan Mora. Mora produk yang terbaik yang pernah aku jumpa. Sebab jerawat aku yang merah merah dua hari saja boleh kecut, lepas tu lesap takdak dah. Hoho. Seriuos talk. Mora juga sesuai untuk student yang jenis pagi pagi malas nak bertempekkan cream , boleh gantikan dengan Mora. Dan.. kepada yang baru nak  berjinak  jaga kulit muka boleh lah try Mora.




Poduk yang berasaskan 100% minyak argon yang asli. Tiada bahan aktif atau bahan kimia dalam kandungan produk.Selamat digunakan oleh sesiapa sahaja. Bangladesh nak cuba pun boleh. Hehe.. Mora nih tinggi kandungan Vitamin E . Boleh digunakan semua kulit. Produk penambahbaik dan merawat kulit dan boleh dijadikan sebagai toner kulit, pelembap kulit , serum ataupun sebagai asas solek. Amacam? Dahsyat kan?




Haa.. eh? Botol apa pulak yang penutup hitam tu.. Haaaa itu lah Cleanser Argan Oil. Yang itu pula untuk pencuci muka. Cleanser nih pula banyak kegunaannya. Boleh jadi sebagai remove makeup pula tue. Wahh.. memang gempak ar MORA nih kan? Lepas nih mesti diorang buat lagi gempak. 

Jangan usha lama lama sangat gambar tu.. Takkan tengok jer.. Takpa .. Fikirkanlah dulu.. Nanti tengok #morafeedback kat insta nah.. Banyak feedback dekat sana. Jangan biarkan masalah anda berterusan. :) Jom cantik sebelum raya. Raya nih konpom ramai usha.. Hahaha

Fungsinya:-

  • Anti Penuaan mengurangkan garis kedutan di muka
  • Melindungi & merawat kulit wajah daripada segala jenis masalah seperti jerawat , kulit kering & alergi gatal gatal pada kulit bak SnowWhite
  • Mengecut dan menghilangkan kesan jerawat 
  • Untuk kulit yang lebih bersih dan cantik.

Pada yang ada masalah wajah dan parut di anggota , jangan biar berterusan. Nanti semakin teruk. Inshaa Allah dengan Mora Essential hampa akan puas hati hingga taknak tukar produk lain. Kandungan adalah bahan semula jadi dan selamat untuk kulit.
Aku pengguna Mora Essential. :)

Harga Mora Essential RM 60
Cleanser Mora RM 60

Bijak memilih , bijak memakai.
Jangan buang duit untuk GST pergi beli produk yang tak berkesanan. MORA Essential the best. 

Pada yang tinggal di Jepun, Korea , Brunei atau Singapore, anda boleh dapatkannya di Agent disana ya :) 


Instagram : @moraessential
Facebook : Mora Essential
Have a fun day , guys.

You May Also Like

9 Comments

  1. aaaa tapi duit takcukup nk beli mora TT_TT

    ReplyDelete
  2. Ermm,, agak mahal jugak lah bagi saya.. Sebab tengok harga cleanser sahaja pun dah RM60. Argan oil memang banyak khasiatnya :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang cleanser tu x beli lagi pun xper.. try mora, pencuci muka guna yg sndiri pun bole :)

      Delete
  3. Hai.. Cakk..
    done follow sini no 143
    Jom berkenal kenalan kita..
    Sudilah kiranya follow teman yea..
    http://tengkubutang.blogspot.my/

    kalau minat kucen.. boleh follow sini juga
    http://kucenkucenbelog.blogspot.my/

    ReplyDelete
  4. huhu.. tgh mencari produk gak ni..

    ReplyDelete
  5. Wow ! Saya suka benda-benda camni. :)

    ReplyDelete
  6. Mora ni Mira Filzah punya produk kan.. =) Argan oil mmg bagus n byk khasiat utk kecantikan.

    ReplyDelete