Thursday, March 31

Kenapa Aku Kuat Makan ? Bela Sakakah?

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 
"Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang”

Assalammualaikum dan hai , :)

Siapa sini kuat makan ? Sila angkat dagu * hehe*.

Sejak akhir dan permulaan ini , *sastera betul* aku asyik lapar , lapar dan terus lapar.. Kalau sehari tu aku tak makan nasi, ya Rabbi... Seolah aku nih tak makan apa apa langsung sehari tu sedangkan aku makan juga.. macam makan bihun sup ke mee sup ke sup sup ke.. Tapi ! Aku tetap lapar. Ayoyo..

Sampai mama dan abah aku pun tanya.. * ehem ehem*

Ayah : " Kakak nih bela saka ke hantu ? Kuat makan. Tak takut gemuk ke?"

Ibu :" Hang nih kak ,, asyik makan jer.. Tengok badan tu, nanti gemuk macam mana ?"

Namun, itu bukanlah penghalang untuk aku teruskan perjuangan * muka semangat* aceyywah.. dramtis betul aku. Dabik dada , tangan disisi.. Huhahuha..

Tapi , sebenarnya aku pun takut gemuk nanti. Susah nak cari seluar saiz besar besar.. Kalau aku makan up dari jam 8 malam, secara automatik dan teorinya *falsafah sangat* aku akan buat sit up sebab "konon" nya lah akan mengkempiskan perut. Huhu.. I like.. 

Sekian leteran pemakanan dari aku... *sengih kerang wangi*

See Ya...
XOXO,nurnbla_


4 comments :

  1. Memang zaman dia kot makan xpenah nak kenyang... haha sama la kita

    ReplyDelete
    Replies
    1. susah mengawal nafsu makan.. huwaa.. !!

      Delete
  2. Makan banyak takpe, tapi exersice jangan lupa tau. Hehe.

    Tetiba rasa lapar pulak. *buka peti ais cari makanan* hehe

    ReplyDelete
  3. chillex la nabila. makan ja asalkan kita bahagia. hahahh. XD

    ReplyDelete

 

Template designed by RRAI | Hak milik Nur Nabila | All rights reserved